Maleriet ’Uden titel’ har som ledemotiv at præcisere en farveverden, en overordnet farvetone – et porøst lys, hvilende i det vilde og labyrintiske, det rådne, det skyggefulde, det filtrede og forrevne. Maleriets pastose farvelag og den flossede tekstur tjener til at raffinere lysets brydning i overfladen og til at bringe liv i de farvespil, der for en stor dels vedkommende dannes ved optiske blandinger.
Det er en langsomt modnet vision – et resultat af langvarig fordybelse i klangvirkninger, i uendeligt små forskydninger i farvenuancer.
Associationen til naturformer i bred forstand er åbenbar, men det er en natur, der er udsprunget af arbejdet med materialet. På trods af at der ligger utallige naturstudier og landskabsfotos til grund for arbejdet, er der ikke tale om en skildring af en bestemt lokalitet eller et bestemt landskab. Derimod er der tale om et imaginært landskab. Maleriets verden er en abstraktion. En ny virkelighed. En opdagelsesrejse med ukendt destination. En konfrontation med det ubestemte.